WORKNET – vad kommer vi att göra?

Nu kommer WORKNET att dra igång! Ett nätverk för soloföretagare med mer verkstad än snack. 8 workshops och två stormingel per år.

Anmälningarna har börjat trilla in (så himla kul!) och i skrivande stund lägger jag upp en plan för vad vi ska ha för workshops i första omgången. Så vad kommer vi att göra? Det finns så mycket bra och roligt att hjärnan litegrann har gått i spinn, men så här ser första utkastet ut:

Workshop 1: Grupputveckling. Vi lär känna varann och oss själva, vilket är en förutsättning för vår framgång i WORKNET. Intressant och roligt, jag lovar!

Workshop 2: Sociala medier – soloföretagarens bästa vän? Eller?

Workshop 3: Jobba smartare! Hur skapar jag vanor som gör mig effektiv i företaget och nöjd med min dag? Massor av tips och trix!

Workshop 4: Låt dina befintliga kunder bli dina bästa säljare. Ett effektivt (och roligt!) sätt att enkelt öka försäljningen.

Workshop 5-8: Presenteras snart. Möjlighet finns för gruppen att påverka innehåll!

Planerna för storminglen läggs upp när vi vet mer exakt när vi drar igång. Minst 10 personer per grupp behövs för att vi ska starta, så är du intresserad är det kanon om du sprider det här vidare till dina kontakter. Nu har vi dessutom extra bra erbjudande fram till 31/1 för alla early birds, se här.

Ett antal workshopledare är klara, men jag söker fler. Usel betalning (väldigt god fika) så här första året, men möjlighet att öka på ditt nätverk och träffa ambitiösa och roliga soloföretagare. Kan du lära ut nåt som en soloföretagare vill/behöver kunna? Allt från fenor på sociala medier till produktivitets-ess är välkomna. Eller varför inte mindfulness-instruktörer? Hör av dig till mig! Om du hellre är med i nätverket än håller workshops så har vi ett göttigt erbjudande för alla early birds fram till 31/1. Läs mer på www.mentormotor.se/worknet. Man kan självklart både vara med i WORKNET och hålla i en workshop.

Tveka inte! Hör av er till mig på anna@mentormotor.se eller på mobil 0708-174545.

1 reaktion på ”WORKNET – vad kommer vi att göra?”

  1. Hej Anna!
    Jag skulle gärna hålla en workshop om ekonomi i grova drag. En överslagskalkyl/budget med utgifter och intäkter och utgångspunkten: Hur mycket behöver jag dra in för att kunna betala räkningar och mat, typ (eller om man vill lägga ribban högre). Och vad innebär det för min försäljning och prissättning?

    Som en inspirationsföreläsning, igångsättning, där vi därefter jobbar med att se över vår egen ”budget”. Tittar på de stora utgifterna, fasta och rörliga. Medvetandegör våra små, oviktiga utgifter som vi kanske behöver dra ner på? Deltagarna får ta med sina kontoutdrag för ett halvår bakåt eller så. Vi tittar närmare på det vi säljer och hur vi prissatt det. Behöver vi sälja mer? Behöver vi öka priset? Kanske betyder det att vi behöver hitta en mer köpstark målgrupp? Har vi andra ägg i korgen? Jag är inte helt klar över hur jag lägger upp det, allt detta kanske inte hinns med. I grova drag tänker jag mig den första föreläsningen på denna sidan: http://www.kollaboratoriet.se

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.