Att hitta värdet i sin tjänst eller produkt – eller ”hur ska jag beskriva det nya nätverket??”


vardeVärde, kundvärde och värdeerbjudande. Antingen är ni väl bekanta med begreppen, eller så har ni inte ägnat dem en tanke. Själv har jag undervisat otaliga studenter och pratat med många av mina kunder om vikten av att hitta värdet i det vi gör i våra företag. Inte värdet för oss, utan för dem. Kunderna. Målgruppen.

 

Och ändå, nu sitter jag här med ett nytt nätverk att namnge och sprida ordet om. Vilket behov eller problem löser det för en soloföretagare? Det har jag tagit reda på (genom att prata med min målgrupp, bästa och enklaste sättet), men det är ändå svårt att förmedla snabbt och lättförståeligt! (Jag får jobba på min pitch, tydligen.)

Så… Hur beskriver man värdet i ett nätverk som är mer än bara ett affärsnätverk? Där vi får mer än bara inspiration (vi har workshops där vi jobbar hands-on och där man kan sitta kvar efteråt och jobba klart ), där vi får mer än bara nya kontakter (under sekretess blir vi varandras kolleger och advisory boards, vi bollar och hjäper varann), där vi får mer än bara leads (självklart hjälper vi varann till fler affärer, men framförallt bygger vi våra företag och oss själva som företagare starka och hållbara) och där vi har mer än bara trevligt (vi jobbar ihop, nån gång kanske vi deppar ihop, oftast skrattar vi ihop).

Ja, kanske kan man beskriva värdet ungefär så där. Jag ska fundera vidare. Under tiden: Om du är soloföretagare och tycker att det låter intressant får du gärna höra av dig till mig på anna@mentormotor.se eller genom att skriva en kommentar nedan. Planen är att starta i flera städer i landet. Kanske att du vet fler som är intresserade där du verkar? Hör av dig!

(Herregud, så många parenteser. Får jobba på det med.)

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.